Alla inlägg under mars 2009

Av Pseudonym synonym - 31 mars 2009 09:09

Just nu leder alternativet att jag skall visa mig på standen i borats mankini med överväldigande majoritet. det tycks bli så att jag är tvungen att visa mig ute i den där lilla trasan. Jag har börjat förbereda mig för stranden 2009. Skidåkning, promenader och en hälsosam kost. Målet är att fettet ska vara bort tills dess. Nu är jag inte överdrivet fet som tur är men i alla fall tillräckligt för att jag ska vara motiverad att träna hårt =) (fuskade lite inatt dock  med en geischa o lite ostkrokar) Nåja det var d värt. Jag o ator ska dra två varv i elljusspåret strax så föratt sedan gå en timmes promenad i stan... D bränner fint d gott folk.

Av Pseudonym synonym - 31 mars 2009 08:24

Det tycks ligga en förvirring i ordet "lyssna". För vissa verkar detta ord vara identiskt med orden "gör som jag säger". Ordet lyssna betyder ju egentligen integ annat än att just lyssna, att anstränga örat och fånga upp de ljudvågor som passerar genom luften emot en själv. Att lyssna på de abstraktioner av vi kallar för tal.


Jag får ibland kritik för att jag inte lyssnar på människor, detta är inte sant. Jag lyssnar i de flesta lägen på vad människor har att säga. Jag har där emot aldrig kopplat detta med att lyssna på människor till att göra som andra människor säger, kanske är det en social brist i mig att jag saknar förmågan att förstå de finare nyanserna i social interaktion och därmed agera på en tolkning av vad människan "egentligen" menar. Kanske är det så att människors krav att jag ska göra precis som de vill är orimliga och rent ut sagt korkade? Jag vill inte minnas att jag skrivit under något kontrakt som förbinder mig att överlämna min vilja till någon annan och lyda hennes önskningar. Min vilja lämnar jag till gud och mig själv.


Nej att lyssna på någon det kan man göra på olika vis, men det är aldrig synonymt med att göra som någon annan vill. Att lyssna på någon kan resultera i att man gör som den andre vill men det är inget krav eller självklarhet.


Nej jag stör mig ibland på människor som kräver att jag ska "lyssna" på dem. Speciellt när detta lyssnande egentligen tycks betyda att jag ska "göra så som de vill". Jag lyssnar gärna på människor och funderar gärna kring vad de säger. Att däremot bli förväntad att lyda, det gör jag aldrig...



Av Pseudonym synonym - 22 mars 2009 07:09

Jaha vad ska jag skriva om nu då? Vildsvin har synts till nere i sundsvall och orsakade i fjol två olyckor...,mkt bra tycker jag =) hehe (inte olyckorna utan att vildsvinen är här)


Annars då? Jo Deya har varit figuranthund på flickan mins jobb..Hon skötte sig strålande och fick beröm för sitt inre lugn. Inte helt oväntat iof då deya den lille parveln är en underbar kicka. jordbruksverket hade skickat dit en expert på röntken som skulle utbilda både vetrinärer och  djursjukvårdare i röntkenteknik. Han titta på deyas bilder på hennes höfter och konstaterade att de såg bra ut....Märkligt egentligen då illvilliga tungor gapat om hur vi tränat sönder vår stackars hund genom att låta henne få springa och gå. Men det är klart att orkar man själv inte mortionera så måste man ju klanka på dem som gör det. Allt för att behålla sina lilla värld intakt.  Deya kommer fortfarande ha bra höfter oavset så =)..


Klockan är 07:16 o jag klev upp vid 07:00 en söndag...Varför?? jo du jag ska plugge så det ryker, bli lite dummare.  Min mor anklagar mig för att leva i molnen bland mina teorier..Kanske är det så? Jag gillar molnen, jag gillar teorier. Jag vill att världen ska vara begriplig men jag nöjer mig inte med de enkla svaren. För de allra flesta människor tror jag de enkla svaren är tillräckliga. Man har inte så stort behov av mer. Men jag själv är en patologisk sökare så jag nöjer mig inte. Man kan alltid rota lite till eller veta lite mer. Det finns alltid en alternativ förklaring som man kanske ska beakta.


nåja nu ska jag plugga!! Hej hej

Presentation

Omröstning

Ska Ante köpa Borats "mankini" och vandra på Beachen i sommar?
 Det vore mycket sexit.
 Men lägg av, jag vill inte bli synskadad.
 köper du en så köper jag en...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards